Persondatapolitik

Her kan du læse om FNE's persondatapolitik.

Opdateret 24-maj-2018

Den ansvarlige for behandlingen af dine personoplysninger er

Frederik Nielsens Eftf. Nyborg A/S
Nørregade 5
5800 Nyborg
CVR.nr. 24 55 72 19

fne@fne.dk

Kontakt: Ann Helene Nielsen

Relevante hjemmesider er www.FNE.dk (inkl. sub-domæner som bestilling.fne.dk) samt webshoppen www.FNE-Outdoor.dk.

For detaljeret information om FNE-Outdoor.dk henviser til  webshoppens egen side.

På FNE.dk behandler dine personoplysninger udelukkende til følgende formål:

• Nyhedsbreve fra FNE Værktøj samt FNE Arbejdstøj (når vi har modtaget din tilmelding)

• Undersøgelser, statistik og analyser til forbedring af vores hjemmeside (anonymiseret form via google-analytics)

På bestilling.fne.dk behandler vi dine personoplysninger udelukkende til følgende formål:

• Levering af din ordre

Vi indhenter følgende almindelige oplysninger:
Email adresse (nyhedsbreve)

Køn og alder (google-analytics)

Geo location (google-analytics)

Privat adresse, hvis du har ønsket bestilling hjem til dig selv (bestilling.fne.dk)

På FNE.dk er den information vi får via google-analytics anonymiseret. Google gemmer data i 26 måneder, hvorefter det automatisk slettes.

Ligeledes: Opretter vi annonce på Facebook med en specifik profil (fx bor i Nyborg med interesse for håndværk), ser vi data i anonymiseret form. Du kan læse mere om FB's datapolitik her

Grundlæggende deler vi ikke dine oplysninger med andre end følgende:

• Internt i vores virksomhed
  • Analyse- og segmenteringsplatforme, såsom GoogleAnalytics, Facebook Buinessmanager, Vertical Response
  • Offentlige myndigheder, såfremt det er påkrævet i henhold til lov

Vi benytter Vertical Response samt Google-analytics og derfor er det meget sandsynligt at nogle af dine data befinder sig uden for EU. Såfremt vi overfører personoplysninger til en databehandler placeret uden for EU/EEA, behandles dataene alene til de formål, de nævnt tidligere, ligesom vi er meget opmærksomme på om de lever op til europæiske lovkrav.

Dine oplysninger opbevares så længe de er nødvendige. Fx sletter Google-analytics  automatisk data efter 26 mdr. Hos FNE gør vi vores bedste for at passe på dine personoplysninger både vhja teknik og interne procedurer.

I vores ERP system gemmer vi oplysninger som er nødvendige for at håndtere din ordre. Det er som udgangspunkt navn, kontakt email, kontakt telefonnummer, hjemmeadresse (hvis du bestiller tøj på bestillingssystemet) samt information om dine køb. Oplysningerne gemmes i 5 år, nogle gange længere tid såfremt det er nødvendigt for at kunne håndtere fremtidige ordrer baseret på dine historiske køb. Det er en afvejning vi foretager løbende.

Som kunde hos FNE har du altid ret til at se hvilke personligeinformationer vi har registreret om dig og bede os om at slette dem. Vi kan dog ikke slette data som er nødvendige at beholde i 5 år ifølge regnskabsloven. Kontakt os for at høre nærmere.

Hvis du mener at FNE behandler dine personoplysninger ulovligt, har du mulighed for, at indgive en klage til det danske Datatilsyn.