Nyborg Kulturnat: Guidet tur hos FNE

Oprettet d.

Fredag d. 24/5 kl. 18.30-19.15:
Et handelshus gennem 200 år

Kom og hør om en af Danmarks ældste virksomheder, som fortsat er i sving i samme bygning, hvor det startede i 1905.
Vores købmandsgård har fungeret som handelshus nu igennem 200 år og turen rundt i de historiske bygninger byder på anekdoter, fortællinger fra vores familie og alle de andre købmænd, som har været aktive i huset.

• Turen er gratis, men kræver gode ben (der er mange!! trapper). Der er begrænset antal pladser som fordeles efter først-til-mølle-princippet. Der er ingen forhåndstilmelding.
  • Mødested: Frederik Nielsens Gaard, Nørregade 5 Nyborg. Vi går præcis 1830, da der er mange historier og mange meter at tilbagelægge.
  • Turen guides af Ulrik Nielsen, købmand og 4. generation i virksomheden Frederik Nielsens Eftf. Nyborg A/S
  • Spørgsmål? Kontakt Ann Helene Nielsen på ahn@fne.dk // Mobil: 23254744

Normalt plejer en guidet tur at kunne rumme 30-35 personer og tager 1 time, men vi tager den hurtige version på Kulturnatten. Rundvisningen er fyldt med anekdoter og fortællinger om købmænd som har formået at skifte sortiment i takt med  tidernes skiften. Fra hestesko og kolonial til vvs og havemøbler og videre til beklædning og værktøj.

Vi glæder os til at se dig.